Subhanallah..

Salam 2 all..
Terlebih dahulu sebelum memulakan pena di entry ini, ingin ana ucapkan salam sejahtera kepada sesiapa sahaja yang mengunjungi blog ana. Semoga diketika ini kalian berada dalam keadaan ceria dan bahagia hendaknye..hihi..
Wokey..ermm sebenarnya ada lah cikit-cikit yg nk ditaip cuma hari ni ana ingin berkongsi gambar-gambar menakjubkan ini dan sambil-sambil kita berfikir tentangnya..Subhanallah..Jom!! Usyar picture kt bawah ni..:- (@,@)

 :: Masjid Haram di Makkatul Mukarramah::















:: masjid Qoba' di Madinah Al Munawwarah::

:: Masjid Nabawi As Syarif di Madinah ::


     










:: Masjid Omar Ali Saifuddin ::

 :: Masjid Zaid di Abu Dhabi ::



:: Masjid Khalid bin Walid - Hamas -Syiria
 
:: Masjid di Itali ::

                                              
                                 












:: Masjid di Indonesia
















:: Masjid di Asbania::














:: Masjid Terapung di Terengganu, Malaysia ::

  :: Masjid Kristal, Malaysia ::


                                                 















:: Masjid Puterajaya di Malaysia ::

 :: Masjid Syeikh Muhammad rahim ::




 :: Masjid di Brunei Darussalam ::

                                                      









 :: Masjid Bermingham di Britain ::
 
 :: Masjid Zulfy Sultanah Oman ::

 

   :: Masjid di Istanbul :: 











Ermm...Macamana, cantikkan?? ( ^_^)..MasyaAllah..!! Motif ana disini ingin membawa sahabat-sahabat sekalian bukan sahaja berfikir bagaimana Esanya kuasa Allah s.w.t dalam kejadian alam dan makhluk disekeliling kita ini, tanpa akal yg boleh berfikir mustahil manusia boleh mencipta sesuatu tanpa kehendakNYA..
 Alhamdulillah, kita boleh lihat bagaiman setiap tahun di musim haji, umat Islam yg berbilang bangsa dan berlainan negara berpusu-pusu mengunjungi Baitullahi Haram ( Masjid Haram ) dan masjid Nabawi di madinah bagi mengerjakan rukun Islam yg kelima.Apabila diingatkan kembali bagaimana pada zaman Rasullullah dan para sahabat dahulu begitu susah dan berbagai rintangan dan dugaan yg terpaksa ditempuhi untuk membina dan mempertahankan masjid daripada puak-puak kufar...Subhanallah..!!
  Selain dua masjid yg ana sebutkan tadi, ada persoalan yg ingin ana datangkan disini, adakah masjid-masjid yg serba gah ini sentiasa dipenuhi dengan jemaahnya ataupun masjid-masjid ini sekadar untuk di banggakan sahaja..?
  Baru-baru ini, di mana di laman blog sedara ana ada menceritakan bertapa susahnya umat Islam di Volvograd Rusia.Umat Islam di sana tiada masjid-masjid yang indah dan selesa seperti di negara kita, malahan masjid-masjid yg ada hanyalah sekecil-kecil pondok@ stor penyimpanan barang sahaja.selain itu kita dapat lihat juga isu yg berlaku di Switzealand di mana negaranya mengkotakkatikkan pembinaan menara masjid, sehingakan umat Islam sedunia mencemuh dengan tindakan pemerintahan Switzealand itu.Lihatlah begitu susahnya saudara-saudara seislam kita disana dalam mengerjakan ibadah mereka..
  Ermm..kita di sini bagaimana pula..?? fikirkan lah., thingking about it..!! Sebenarnya motif dan gambar-gambar di atas menunjukkan bagaimana umat Islam pada zaman sekarang sungguh bertuah kerana memiliki masjid-masjid yg serba selesa lagi indah untuk kita sama-sama beribadah kepada Allah s.w.t..
  Wokeyy..Oleh itu, ta'al..mai lah..yok-yok lah..moh la kite memenuhkan jemaah-jemaah di masjid yg ada itu...Hargailah Masjid kita dan penuhi hari-harian kita dengan amalan-amalan yg berfaedah..Sekian dulu dari ana..










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails


 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 .. |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.